Бізнес

Який бізнес відкрити. Як вибрати бізнес ідею

Всіх початківців у бізнесі цікавить правильне питання який бізнес відкрити. а також як вибрати бізнес ідею. Щоб не витратити стартовий капітал марно, запускайте не просто бізнес, який подобається, а життєздатну ідею з конкретними перспективами.

Якщо ви готові відкрити свою справу з урахуванням цих ризиків, підходьте до вибору бізнес-ідеї уважно. Саме на цьому етапі найчастіше припускаються помилок майбутні підприємці.

Як вибрати бізнес ідею

Критерії для вибору бізнес-ідеї

На вибір ідеї впливає багато чинників — і сфера, в якій ви збираєтеся вести бізнес, і обсяг стартових інвестицій, і законодавчі особливості, і вимоги держави до учасників конкретного ринку, а також інші обставини.

Особистий досвід

Логічніше відкривати бізнес у сфері, яку ви особисто добре знаєте. Інакше треба бути готовим до несподіваного розвитку подій.

Наприклад, якщо ваша трудова діяльність завжди була пов’язана з творчістю, але ви вирішили реалізувати мрію та відкрити ресторан домашньої кухні за рецептами прабабусі, то потрібно розсудливо оцінювати ризики та рівень конкуренції. Часто картинка, яку новачки у бізнесі малюють у своїх мріях, сильно розходиться із реальністю. Тому що бізнес — це і стосунки з контрагентами, і фінансові питання, і робота з персоналом, і багато іншого, без чого неможливо отримати прибуток.

Розуміння проблем споживачів

Цей критерій вибору бізнес-ідеї плавно випливає із попереднього. Якщо ви працювали в ресторанному бізнесі протягом усієї своєї кар’єри, то не можете не розуміти, як влаштована галузь громадського харчування зсередини. Це означає, що ви бачили проблеми, з якими стикаються учасники ринку, помічали недоліки та переваги конкурентів, добре розуміли, наскільки часто змінюється законодавство і як це відбивається на роботі.

Якщо брати за критерій при виборі бізнесу вирішення проблем споживачів, можна відразу відповісти на кілька питань з урахуванням особистого досвіду:

  • Чи розчаровувалися ви колись у продуктах чи послугах, які пропонують учасники ринку? Що саме вас не влаштовувало? Чи могли б ви зробити більш вигідну пропозицію?

  • Чи є така послуга, яка є важливою для споживача, але її майже ніхто не пропонує? Можливо, цю послугу надано лише в окремих районах?

  • Ви б хотіли, щоб на ринку була пропозиція щодо виконання роботи, яку ви не любите? Наприклад, чищення духовки, розведення саду на балконі?

Дізнайтесь, на що скаржаться люди. Якщо ваша бізнес-ідея ґрунтується на продукті, проаналізуйте існуючі огляди та оцінки на маркетплейсах. Так ви зможете дізнатися про ті функції, які важливі для споживачів.

Звертайте увагу до дослідження ринків. Якщо повернутись наприклад з рестораном і вивчити експертні оцінки, то можна навіть при неглибокому зануренні в галузь виявити такі проблеми:

  • Сильний вплив коронавірусних обмежень: проблеми з дефіцитом персоналу, заходи безпеки як нова стаття витрат, зниження платоспроможності клієнтів, зміна структури попиту у зв’язку з тим, що частина споживачів перейшла на віддалений режим роботи.
  • За даними маркетингового агентства INFOLine, частка закладів громадського харчування, які здійснюють доставку, за рік зросла з 60% до 75%. Це свідчить про те, що в більш вигідному положенні опиняються ті гравці, які мають сайти з опцією замовлення доставки, мобільні клієнтські програми, що дозволяють замовляти та оплачувати страви зручним способом.
  • Найбільшу динаміку щодо відкриття нових місць громадського харчування, як показало дослідження сервісу 2ГІС, продемонстрували такі формати, як суші-бар, пекарня та піцерія.

Франшиза як альтернатива

Коли немає серйозного досвіду в якійсь конкретній галузі або не вистачає стартового капіталу на самостійне вирішення всіх питань, пов’язаних із відкриттям бізнесу, можна розглянути варіанти із франшизними пропозиціями.

Тому почати варто з рейтингів найвигідніших пропозицій. Такі добірки регулярно складають різні каталоги франшиз, так і авторитетні ресурси. Наприклад, у червні 2022 року рейтинг із 30 найвигідніших франшиз представив Forbes.

Ці добірки зручні: вони не тільки розкривають найперспективніших гравців, а й дають інформацію про стартові інвестиції, річний виторг і прибуток франчайзингової точки, термін окупності.

У кожному конкретному випадку потрібно докладно вивчати пропозицію та не боятися ставити питання франчайзі.

Оцінка перспективності бізнес-ідеї

Бізнес-ідея має приносити гроші. Від новачка нераціонально вимагати розробки докладних фінансових прогнозів для кожної ідеї, яка спадає йому на думку. Але як мінімум він має спробувати знайти відповідь на кілька ключових фінансових питань, щоб одразу відмовитися від ідей, які не мають шансу стати прибутковими.

Для цього доведеться провести невелике дослідження:

  • Чи є реальна потреба у вашому продукті чи послузі? Популярні продукти та послуги вже задовольняють потреби. Ваша ідея може покращити чи доповнити існуючі пропозиції на ринку. Або вона може повністю задовольнити потреби, тобто усунути недоліки, які є у конкурентів.
  • Чи є бажання придбати цей товар чи послугу? Зазвичай популярність продуктів ґрунтується на бажаннях, а не на потребах. Це означає, що хтось купує продукт, бо таке його бажання. Воно може пояснюватися мотивацією підвищити статус або слідувати тенденціям.
  • Хто зараз задовольняє потребу в цьому продукті чи послузі? З відповіді це питання починається оцінка конкурентів. Вам потрібно знати не тільки, хто ваші конкуренти, а й скільки їх. Не забувайте враховувати непряму конкуренцію.
  • Хто купить цей товар чи послугу? Чим краще ви знаєте свого потенційного клієнта, тим більше у вас шансів створити успішний бізнес.
  • Наскільки великий цей ринок? У вас може бути чудова бізнес-ідея, але якщо ринок для неї дуже малий, бізнес може виявитися нежиттєздатним.
  • Скільки людей готові платити за ваш продукт чи послугу? Кількість клієнтів має не просто покривати ваші витрати, а й гарантувати прибуток. Пам’ятайте, що навіть невеликий нішевий продукт може бути прибутковим, якщо потенційні клієнти готові платити досить.
  • Наскільки важко реалізувати ідею? Зважайте на кількість часу, який вам знадобиться, щоб запустити свій бізнес, а також необхідність залучення персоналу.

Цікавитесь який бізнес відкрити. Радимо спочатку також почитати на нашому сайті про провальні стартапи в Україні

який бізнес відкрити. Поради

Обсяг ресурсів

Який бізнес відкрити питання не просте. Оцініть, чи є у вас доступ до всіх ресурсів, необхідних для запуску бізнесу. Це стосується не тільки фінансування, але й найму персоналу, оренди приміщення, придбання необхідного обладнання.

Яку б бізнес-ідею ви не обрали, вона потребує ретельного опрацювання щодо необхідних ресурсів.

Припустимо, ви вирішили запустити онлайн-школу для маркетологів, тому що самі працювали у цій сфері та маєте гарний досвід, який можна монетизувати. Спочатку здається, що онлайн-бізнес простіше офлайн-формату (як мінімум, не доведеться витрачатися на оренду приміщення для занять). Але при детальному опрацюванні бізнес-ідеї постає багато питань:

  • Як набрати перших учнів?
  • Яким має бути сайт онлайн-школи?
  • Яку платформу для навчання використати? Якими функції вона повинна мати?
  • Чи потрібна онлайн-школі ліцензія чи якісь інші дозвільні документи?
  • Чи поширюється на онлайн-школу закон про освітню діяльність?
  • Чи має право така школа видавати якісь документи, що підтверджують навчання?
  • Як запускати рекламні кампанії щодо просування школи в інтернеті? Скільки грошей ви готові витрачати на них?

Такий список питань добре протверезить і дозволяє об’єктивно оцінити свої можливості.

Якщо ви плануєте вести бізнес самостійно, без персоналу, вам особливо уважно слід оцінити свої ресурси. Поставте запитання: хто запускатиме і налаштовуватиме рекламні кампанії з просування онлайн-школи, якщо у вас не буде фахівця з контекстної реклами?

Як не можна вибирати бізнес-ідею

Найбільша помилка, яку може зробити новачок, — вибрати бізнес-ідею, бо вона видалася простою у реалізації і при цьому нібито обіцяла великий прибуток.

На жаль, популярні в інтернеті добірки у вигляді «50 найприбутковіших бізнес-ідей», а також казкові історії про двадцятирічних серійних мільйонерів вводять в оману. Замість того щоб раціонально оцінити свої можливості та вивчити ринок, новачки вкладають останні гроші у сумнівні проекти.

Якщо бізнес-ідея вам подобається тільки тому, що вона здається простою, шлях підприємництва, швидше за все, не для вас. Але якщо ви чітко знаєте який бізнес відкрити і впевнені в своїх силах і вже хоч трохи в цьому розумієтеся – беріться за справу!

Схожі статті

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Back to top button